باتری های پیشرفته : در آینده دستگاه های شما چگونه شارژ می شوند؟

 

 


 
در طی سالهای اخیر وقتی که ما در اینترنت در مورد باتری ها سرچ می کنیم با عناوین مختلفی مواجه می شویم که در برخی از آنها عنوان شده است که باتری هایی وجود دارند که در عرض چند ثانیه تلفن همراه شما را برای چند هفته شارژ نگه می دارند. ما از سه تا چهار قبل این عناوین و مطالب را می بینیم اما وقتی به بازار مراجعه می کنیم هنوز خبری از این نوع باتری ها نیست. پس این باتری ها کجا هستند و چرا هنو وارد بازار نشده اند؟
به گفته ای بی سی نیوز، این اخبار به افکار دو محقق برمی گردد که افکار هیجان انگیزشان را در این مورد بیان کرده اند و هنوز فکرشان را عملی نکرده اند.


باتری های لیتیوم یون


اکثر دستگاه های ما مثل گوشی های هوشمند، لپ تاپ، دوربین های دیجیتال و غیره از باتری های لیتیوم یون استفاده می کنند. باتری های لیتیوم یونی که اندازه بزرگی دارند شما را قادر می سازند با دستگاهای الکتریکی خود را شارژ کنید. برخی از این این نوع باتری ها از طریق انرژی خورشید شارژ می شوند ( مانند تسلا بزرگترین باتری جهان که در استرالیا جنوبی برنامه ریزی شده است). اما خوب است بدانید که باتری های لیتیوم یون دارای جنبه های منفی نیز می باشند که بزرگترین آن به امنیت برمی گردد. 
باتری های لیتیوم یون شامل یک الکترولیت مایع قابل اشتعال است. بنابراین احتمال آتش سوزی باتری وجود دارد. ما خبر آتش گرفتن باتری و گوشی را بارها و بارها شنیده ایم. بیشترین نگرانی در مورد خطوط هوایی وجود دارد چونکه اگر یکی از مسافران لپ تاپ خود را در چمدانش قرار داده باشد و در هواپیما آتش بگیرد خطرات جدی را ایجاد می کند.

 

 


 
ویژگی باتری های جدید


چگالی بهتر: چگالی بیشتر به معنای این است که باتری می تواند شارژ بیشتری را نگهداری کند. به طور مثال اگر شما دو باتری هم اندازه داشته باشید. باتری که چگالی بیشتری دارد شارژ بیشتری را به شما ارائه می دهد.


طول عمر بهتر: باتری های لیتیوم یون تنها چند بار قابلیت شارژ مجدد را دارند و احتمالا پس ازگذشت سه سال گوشی شما نمی تواند مانند سابق شارژ را نگه دارد. باتری های جدید نسبت به باتری های قدیمی طول عمر بهتری دارند. 


ایمنی: همانطور که قبلا اشاره کردیم باتری های لیتیوم یون در معرض آتش سوزی قرار دارند ( نوت 7 سامسونگ را به خاطر داشته باشید). محققان به دنبال مواد جدیدی هستند که ایمنی بیشتری داشته باشند و روی باتری های درایو جامد کار می کنند که در این نوع باتری ها به جای الکترولیت مایع از الکترولیت جامد استفاده می شود.

 

ادامه مقاله در جی اس ام باتری 


دنیای دیجیتال باتری ,شارژ ,لیتیوم ,دارند ,بیشتری ,داشته ,داشته باشید ,شارژ بیشتری ,وجود دارد ,الکترولیت مایع ,برمی گردد منبع

مشخصات

تبلیغات

آخرین ارسال ها

آخرین جستجو ها

آزمون علمی jadidtarinha-ir کتابخانه عمومی آیت الله اسداله فاضلی رزرو هتل اجاره ویلا و سوئیت موسسه آراد ونداد پرگاس دانلود فایل های کمیاب